Svar på kommentarer!

svar

Hur många kalorier äter du per dag?
MÅNGA!!!! Jag räknar inte, så jag har faktiskt ingen aning. Har dålig koll på sånt, och skulle inte orka hålla på heller! Haha. Men min PT Ida Warg har gjort ett kostschema åt mig utifrån hur mycket jag rör på mig, väger, hur många jag är och behöver osv. Så jag försöker hålla mig till det så gott det går : ) Men det är absolut över 2000 kcal per dag och jag försöker att dela upp det på sex mindre mål för att jag har svårt för att äta mycket på en gång. Det är otroligt viktigt att äta mycket, speciellt när man tränar. Några av er kanske tror att jag äter en morot till lunch, typ, men så är det verkligen inte. Jag är ett riktigt matvrak numera!

Jag fick en onödigt kommentar imorse om att jag äter lågkalorisylt till frukost. Det handlar inte om kalorierna och att jag inte vill ha dom. Det handlar om att jag inte vill proppa i mig massa onödigt socker på mornarna : ) Jag väljer lågkalori för att det är i princip mosade jordgubbar och inte massa socker som i många andra sylter. Och jag föredrar mosade jordgubbar i gröten istället för hela.

IMG_0027

Har du gått ner mycket i vikt sedan du började träna?
Jag har inte vägt mig på flera månader, så jag vet faktiskt inte. Jag tror inte det! Jag ser inte så stor skillnad i alla fall. Jag försöker att inte fokusera på min vikt. Den är inte viktig!(hehehhe) Tror snarare att jag har omvandlat fett till lite muskler, för jag märker att jag har blivit starkare och det är det viktigaste för mig.

Favoritkroppsdel att träna?
Magen! Jag har försökt hitta bilder på alla övningar, men vet inte riktigt vad alla heter. Haha!
Men när jag tränar magen så brukar jag köra som en cirkelträning med 3-5 varv.

T ex brukar jag köra denna och denna kan man göra hemma också!
20 Crunches
20 sidolyft/böj(?!) Jag har en 10-15 kg-vikt i t ex vänsterhanden när jag står upp och böjer kroppen som en banan åt vänster och pressar upp igen med magen. Sjukt svårt att förklara! Haha. Men det tar på sidan av magen. Jag gör 20 på vänster sida och 20 på höger.
20 Benlyft från bänk. Jag brukar ligga med rumpan lite utanför bänken och gå ner så djupt jag kan nedanför bänken, innan jag lyfter upp dom igen. DEN HÄR ÄR SJUKT JOBBIG.
20 Situps fast man har benen rakt upp och försöker nunna tårna när man går upp. ( HAHA. Bra förklarat.. )
20 Med vikt. Ni vet när man sitter upp och håller i en vikt, man lyfter benen från marken och pendlar från höger och vänster? Den gör jag ! Haha. 20 vänster + 20 höger så 40 totalt.
Om magen orkar i slutet på varvet brukar jag köra plankan en minut också. Men jag otroligt dålig på den och det känns inte rätt alla gånger, så om det inte känns rätt så skippar jag den.

Ingen vila mellan övningarna. När jag är färdig med varvet så vilar jag en minut, sen kör ett varv till osv. Magdöden!
Måste btw prata med Ida om vad alla övningar jag gör heter så ni slipper mina katastrofala försök till förklaringar! Haha. Om ni är osäkra på hur man gör benlyft t ex, så googla så kommer det fram massa bilder : )

Kroppsdel du minst gillar att träna?
BEN. BLÄÄÄÄÄÄ. Det är så jobbigt och sååååå tråkigt. Haha!

Bild från det värsta träningspasset i mitt liv. BEN, med Ida. Har aldrig mått så dåligt efter ett pass!

humle2

You might also like

Sandra Lindahl - WANTIES Paulina Danielsson - Födelsedagshelg Sponsored - Frossa i lyxiga varumärken, till galen rabatt! Josephine Qvist - BAILEY MYS Hedda Dibinger - U-Bahn Sponsored - Dagens mest populära kampanjer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *