del1

Hur mycket rekomenderar du att man ska träna på gymmet när man är där en gång i veckan (alltså så att man inte tränar för hårt). P.s. Försöker absolut inte att tappa vikt!
Är man där en gång i veckan så kan man köra rätt hårt. Kör igenom hela kroppen tills du är trött : ) Jag föredrar att dela upp muskelgrupper dock. Jag brukar dela upp kroppen på 3-4 dagar. T ex: Dag 1: Axlar + mage. Dag 2: Biceps + rygg. Dag 3: Triceps + bröst. Dag 4: Ben + rumpa. På så sätt jobbar man sig igenom hela kroppen och musklerna hinner återhämta sig innan man tränar dom igen : )

Kan du fixa ihop ett collage eller något med snygga träningskläder?
Absolut, lägger upp ett imorgon eller på lördag!

Hur ser du på att många tycker att du är en dålig förebild som tränar? Jag tycker att du är grym!
Tack snäla. Jag tycker att det låter jätteknasigt. För mig är det viktigt att må bra, och det gör jag när jag tränar. Det är viktigt att röra på sig, så jag tycker att jag är en bättre förebild nu när jag gör det : ) Tyvärr förstår många inte det.

Är du hälsosam när det gäller mat också?
Jag har veckor då jag sköter kosten fläckfritt och superhälsosamt. Men vissa dagar äter jag både hamburgare, godis, dricker läsk osv. Det är svårt att hitta en balans och göra det till en livsstil, men jag är på god väg.

Har du komplex? För ibland uppfattar man och tror att bloggare är ”perfekta” om du fattar vad jag menar, såklart är du jävla snygg med undrar om du också brukar vara ledsen över något på din kropp också?
Absolut! För någon vecka sedan berättade jag ju om komplexet jag har över mina lår. Och många blev arga, men för mig är det viktigt att ni får veta att ingen är perfekt och att alla människor är likadana och ingen är perfekt.

Kan du ge några tips på bra lår-övningar? Tränar man låren mycket när man är ute och springer?
Jag brukar använda mig utav appen ”bikini fit” när jag tränar ben. Den är superbra och säger precis vad man ska göra och när : )

Löpning är bra och det är ju träning, men det bryter ner muskelmassa. Så vill du bygga musklerna rekommenderar jag styrketräning. Och se till att äta ordentligt efteråt!

Skärmavbild 2014-01-02 kl. 18.32.14

Detta är nog ingen riktig fråga på det sättet men kan du inte lägga ut några speciella träningsövningar varje vecka eller varannan dag eller något sånt, skulle vara sjukt kul!
Det kan jag absolut börja! Bra tips : )

Tips för hur man orkar springa längre?
Jag verkligen avskyr att springa, så jag är fel person att fråga. Haha! Men jag brukar ha grym musik i lurarna eller en film på på telefonen och försöker att inte tänka på att jag springer utan bara kör!

Lite mattips (frukost, mellis t.ex.) på hälsosam mat?
Jag äter havregrynsgröt med mandelmjölk + lågkalorisylt till frukost. SUPERGOTT! ( jag väljer sylten som är lågkalori för att den är utan socker och jag försöker skippa socker. Inte för att den är lågkalori! )

Till mellanmål brukar jag äta kvarg med fun light, ägg eller avokado. Ibland banan med jordnötssmör. Det är så gott! Det bästa jordnötssmöret hittar ni här. Ofta är dom i mataffären fullproppade med allt annat än nötter ungefär.. Haha!

Skärmavbild 2014-01-02 kl. 18.39.59

Hur fortsätter du vara motiverad till träningen? Jag tycker förresten att din blogg har blivit mycket bättre sen du började träna! Go girl!
För att jag vet hur jag brukade må. Hur trött jag var, hur seg och lat jag var. Och hur ont i huvudet jag hade. Nu känner jag mig pigg, fräsch och längtar till gymet varje dag! Känslan är GRYM.

Hur ska man göra för att hålla sig motiverad till att äta nyttigt? (Jag äter nyttigt i någon dag och sen så faller jag tillbaka igen)
Det är det jag har svårast för också. Jag försöker bara tänka på att jag gör kroppen en tjänst genom att äta bra. Oftast är första dagarna svårast! Tar man sig igenom dom så rullar det på bra. Försök trappa ner istället för att sluta helt med onyttigheter. Då blir det nog lättare : )

Hur fick du motivation att börja träna?
Jag orkade inte känna mig trött och ofräsch längre. Då blev det enkelt och det är ett av mina bästa beslut någonsin. Jag mår SÅ bra nu!

Har du några bra rumpövningar?
Det finns massor! En övning som jag verkligen känner hatkärlek för är bulgariska utfall. DET GÖR SÅ ONT och jag har alltid megaträningsvärk dagen efter. Det kan man göra hemma också : )

Skärmavbild 2014-01-02 kl. 18.45.07

Är Fitnessguru’s protein pulver bra?
Det är grymt! Jag har testat många många många olika märken, men Fitnessgurus är min favorit.
Speciellt Vanilla Wildberry, det smakar typ mjukglass med strössel! Det hittar ni här.

fitnessguru

Varför började du med kosttillskott? Vad tar du för olika?
För att man behöver mer vitaminer, mineraler, protein osv när man tränar mycket som jag gör. Dessutom tycker jag att det är roligt med sånt! Haha. Knasigt. Kan skriva ett helt inlägg om det till veckan!

Vart tränar du?
Nu tränar jag på Nordic Wellness. Det är grymt!

You might also like

Sponsored - Ur&Penn Upp Till 90% Caroline Roxy - DATES Caroline Roxy - ROXY Paulina Danielsson - Julklappstips! Sponsored - Glitter Black Weekend 30% Caroline Roxy - Happy birthday Melina
  • fiffi

    Hej keela! Jag har läst din blogg länge och diggar verkligen att du bloggar om din träning! Dfr så har jag några frågor till dig. Såg att du har redan haft din frågestund som jag missat pga att mitt internet har krånglar 🙁 Så hoppas du kan svara på detta 🙂 Jag ska precis ta och komma igång med min tränning men vet inte riktigt vad jag ska dricka för proteiner eller så? Jag vill förbränna fett men endåså bygga upp lite muskler men inte så att det syns syns som på fittness personer.
    Vill ha magmuskler så det syns lite men ah som sagt vet inte vart jag ska börja 🙁 hjälp! kram fiffi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *