Hej Keela! Jag har en tränings relaterad-fråga som jag hoppades du kunde svara på! Jag undrar lite vad det är för skillnad på proteinpulver och måltidsersättare? Jag vet att man tar proteinpulver för att få i sig det protein man behöver och måltidsersättare är ju vad det låter, men vilket ska jag välja? Kan jag använda båda? Jag skulle behöva något jag kan använda som frukost, då jag inte kan äta frukost när jag vakant utan typ två timmar senare. Skulle vara kanonbra om du kunde förklara det lite bara!
fitnessguru-one-whey-sample-packs_2x

Hej!
Proteinpulver är ett ju tillskott som intas för att få i sig lite extra protein. T ex som återhämtning efter ett träningspass. Jag skulle aldrig ersätta en måltid som lunch med en proteinshake. Jag har tagit det som mellanmål någon gång när jag har haft bråttom, men alltid ätit stadiga mål under resten av dagen. Som jag har skrivit tidigare så äter jag massvis med mat och skulle aldrig orka träna lika mycket och vara så pigg om jag inte åt. Mat är BRA!
Måltidsersättning är som sagt precis som det låter, en shake som kan ersätta en måltid. Den innehåller lite näringsämnen, lite protein och kolhydrater osv. Men oftast också socker och dessutom är det på tok för lite för en måltid. Tycker jag. Tänk dig att du ska äta ungefär 2000 kalorier per dag och en sån här shake innehåller kanske 150-300kalorier. För en hel måltid?! Nej tack. Det är så himla lite + att man inte blir ett dugg mätt? Låt bli sånt och satsa istället på en näringsrik och god måltid : ) En favorit för mig just nu är Lax med fetaost, råris och massa sallad. NOMNOMNOM. Men det är som jag känner och ser på saken. Dessutom tycker inte jag att man ska ersätta måltider om man inte absolut behöver gå ner i vikt och man lider utav väldig övervikt så att vikten är en hälsofara.
Om du inte gillar frukost eller kan äta det så kan du alltid ta en proteinshake med lite havregryn i till frukost. Det är supergott och havregrynen mättar lite i alla fall! Men jag föredrar att hålla mig till mat istället för shakes. Fast det är individuellt såklart. Det är klart att du kan använda båda, men som sagt, jag tycker att man ska äta mat istället : ) Dock tycker jag också att om du får i dig en måltidsersättning till frukost, så är ju det bättre än ingen frukost alls! MEN ÄÄÄÄÄT MAT om du kan.

Om jag inte är hungrig på mornarna( vilket jag oftast är. haha ) så brukar jag blanda en smoothie! Med t ex mango, banan, citron och bladspenat. Ibland har jag i en skopa proteinpulver också för att vara säker på att jag får i mig tillräcklig med protein. Prova dig fram så ska du se att du säkert hittar någonting som passar dig!

Fitnessguru har jättebraiga portionspåsar med proteinpulver som är smidiga att beställa hem om man bara vill testa olika smaker för att se vilket man gillar mest.

IMG_1728

 

You might also like

Paulina Danielsson - Dagens look. Josephine Qvist - A BIT BLURRY BUT WHATEVER Lisa Anckarman - FYNDA VINTAGE VÄSKOR Sponsored - Frossa i lyxiga varumärken, till galen rabatt! Hedda Dibinger - hair thoughts Sponsored - Dagens mest populära kampanjer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *