Vilken är din favoritsmak på proteinpulver? Och köper du bara pulver från fitnessguru eller har du testat andra märken?
Min favoritsmak är One Whey Vanilla Wildberry(direktlänk) från Fitnessguru. Jag har testat massa märken, men har alltid gått tillbaka till Fitnessguru för att jag tycker att deras smakar allra bäst.

fitnessguru

Vad är den största skillnaden med att vara nyttig i Sverige och USA?
Det beror på vilken inställning man har. Det är rätt lätt att vara nyttig i USA, speciellt i LA. Men det är minst lika lätt att vara onyttig med tanke på att dom har socker i typ allt, det är gratis med hemkörning av t ex pizza och det finns snabbmatsrestauranger i varje hörn. Skillnaden är väl att det finns fler alternativ till både onyttiga och nyttiga alternativ.

Har du någonsin haft en ätstörning? (hur överkom du den isf).
För några år sedan när jag var 17-18 åt jag väldigt lite ett tag för att jag var deprimerad. Men vad jag minns så handlade det inte om hur jag såg ut eller att jag ville gå ner i vikt, utan jag var bara inte hungrig eller hade någon matlust. Och under mitt senaste år i Sverige så har väl min syn på mat inte varit jättebra alla gånger…. Men samtidigt så tycker jag om godis alldeles för mycket för att någonsin kunna ha en ätstörning.. Haha! Och min fobi för att spy gör att jag aldrig skulle kunna bli bulimiker. Jag tror att man måste ha viljan för att komma ur en ätstörning. Och man måste inse hur farligt det är.

Snälla ge tips på hur man blir av med sötsuget, tycker det är superjobbigt!
Avvänjning har jag kommit fram till. Det går inte bara att sluta. I alla fall inte för mig. Försök trappa ner helt enkelt och ät mer mat och bra kolhydrater för att hålla blodsockret på en jämn nivå.

Hur många ggr i veckan tränar du? Hur tränar du (på gym eller olika pass)? Vad äter du innan och efter du tränat?
Innan jag flyttade till LA tränade jag minst 6 dagar i veckan och ofta två gånger per dag vilket är väldigt extremt. Ibland tränade jag två veckor i sträck utan vilodag. Jag var väldigt fixerad av att bli starkare, kunna springa snabbare, träna längre osv. Nu i efterhand inser jag väl att det kanske inte var ett helt friskt beteende, men jag var så uppe i det och älskade det, så det gick liksom inte att sluta. Jag tränade inga pass utan körde styrka eller kondition på gymmet och poledance på Studio DQ.

Innan ett pass hemma i Sverige drack jag Pre Workout, och åt kanske en banan med jordnöttsmör och under passet aminosyror och efter ett pass drack jag en proteinshake och åt antingen lunch, middag, eller kanske en burk kvarg lite beroende på när jag tränade på dygnet.

Sen kom jag till LA och mitt liv tog verkligen en vändning. Jag tränar inte just nu och har knappt gjort det alls sen jag kom hit. Och inte för att jag är lat utan för att jag fortfarande inte är återhämtad efter sjukhusvistelsen. Dessutom hade jag influensa i sex veckor, så min kropp är fortfarande helt paj och det kommer nog ta ett tag innan jag är tillbaka på gymmet som vanligt igen. Och jag hatar att inte kunna träna. Jag avskyr att känna mig såhär trött och svag, men jag vet ju att jag måste låta kroppen vila tills att alls är som det ska igen. Det är bara att ha tålamod helt enkelt : )

När jag kan börja träna igen så kommer jag dock hålla det på en mer lagom och hållbar nivå. Jag kommer i alla fall försöka träna varannan dag och inte två gånger om dagen och inte lika maniskt. Det kommer mer bli för kul och för att jag vill och känner för det. Och, för att det gör mig glad!

Jag äter gärna en Questbar efter träning också. DET ÄR PÅ RIKTIGT VÄRLDENS BÄSTA PROTEINBARS! Och nog dom nyttigaste också. Mina favoritsmaker är Chocolate chip cookie dough och Cookies and Cream. Dom finns på Questnutrition.com.

quesr1

Räknar du kalorier?
Jag har rätt bra koll på hur många kalorier livsmedel innehåller och hur mycket jag ska äta under en dag, men räknar absolut inte och orkar inte alls hålla koll.. Haha!

Använder du några kosttillskott eller proteinpulver eller nåt sånt. Och hur ofta äter/dricker du dom?
I Sverige var jag expert på tillskott och tog himla mycket av det. Jag tycker att sånt är kul! Aminosyror är min favorit och dom dricker jag under passet för att orka mer och för att musklerna inte ska brytas ner. Omega 3, kalcium och magnesium tog jag varje dag. Och ALA-tabletter är också en favorit då jag märkte att ALA dämpade mitt sockersug och innehåller massa antioxidanter! Jag drack mycket protein förut, men försökte alltid att få i mig mest protein via maten. Sen tycker jag att om man bor i Sverige och inte får se solljus nu under det kommande vinterhalvåret så kan det vara bra med D-vitamin också.

worki

Om du ska äta nyttigt på helgen men ändå är sugen på något gott, vad äter du då?
Då äter jag frukt och bär. Sånt älskar jag! Speciellt jordgubbar, vattenmelon, granatäpple osv. : ) Men jag tycker att man faktiskt kan äta något gott på helgen om man är sugen på det!

Vad tycker du är den roligaste träningsformen?
Poledance, utan tvekan! Eller riktigt tung styrketräning när alla muskler i kroppen bara dör av all mjölksyra. Låter jättehemskt, jag vet.. haha! Men jag gillar känslan efteråt.

pole

Äter du fortfarande nyttigt nu när du är i USA?
Jag försöker och jag äter absolut mycket nyttigt, men det slinker ner mer pizza och hamburgare här än vad det gjorde i Sverige.

Varför tränar du ? är det för sund livsstil, en snygg kropp, tell me!!!
Dels för att jag älskar det, dels för att det är kul och får mig att må bra och känna mig mer bekväm med mig själv. Jag ser bara positiva saker med träning och en sund livsstil så ser ingen anledning till att inte leva så. Dock som sagt, så måste jag bara försöka hitta en bra balans i det. Jag är ofta en allt eller inget-person och går gärna in för saker till 100% eller så skiter jag i det till 100%. Det finns inget mellanting, och en FÖR sund livsstil är enligt mig, ingen sund livsstil. Lagom är bäst.

Hur gör du för att inte äta dåligt när du vill det?
Jag försöker att inte ha goda saker hemma… haha! Då är det mycket lättare att låta bli : )

Vad är ditt bästa tränings-tips för att gå ner i vikt? Konditions-träning, styrke-träning, yoga, pilates… etc?
Kondition eller cirkelträning så att pulsen är hög hela tiden. Det bränner flest kalorier vilket också gör att du går ner i vikt. Din vikt går upp och ner beroende på kalorier in och kalorier ut, det vill säga hur mycket energi du äter och hur mycket du gör av med. Träning med hög puls gör av med mer kalorier. Men, det är också viktigt att äta! Så sluta inte äta eller ät inte för lite för det är otroligt skadligt för kroppen.

Jag vet inte hur gammal du är, men innan du växt klart bör du inte mixtra med att gå ner i vikt och bantning. Träna, absolut – men ha inte som mål att gå ner massa i vikt. Träna istället för att det är kul och får dig att må bra! 

Hur många måltider & hur mycket äter du/tycker du man ska äta per dag när man tränar?
Oavsett om man tränar eller inte tycker jag att man ska äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmat. : )

Har du några förslag på hur man ska göra när ens vänner vill gå ut och äta typ pizza och liknade medan man själv vill hålla sig till lite nyttigare alternativ?
Det beror på hur mycket självdisciplin du har. Jag har 0 självdisciplin och skulle nog ha stannat hemma.. Haha! Annars, följ med och ta en sallad eller en barnpizza vettja. Eller varför inte bara äta pizzan och köra ett extra pass på gymmet : ) ELLER, bara ät pizzan och njut! Jag tycker inte att man ska unna sig pizza varje dag, men man ska absolut kunna äta en pizza då och då utan att behöva få ångest. 

När började du träna och äta hälsosamt seriöst?
För ungefär 3 år sedan. Senaste året har varit extremt dock. Lite för extremt. Nu har jag hittat en bättre balans!

Är du noga med hur du ser ut kroppsmässigt? Vet att du gillar att träna och vara aktiv, men är det ett mål för dig att ha en viss kropp eller gör det inget om det skiftar något kilo då&då? Jag kan ärligt säga att jag skiftar säkert 3-4 kilo i månaden beroende på hur mycket eller lite jag tränar och hur mycket godis jag äter. Jag har otroligt lätt för att gå upp i vikt och binda vätska. Så allt beror på hur månaden sett ut kost- och träningsmässigt. Självklart vill jag ha en kropp jag trivs med, men just nu fokuserar jag mer på ett liv som jag trivs med. Det är viktigare för mig.

Vad är din speciella favvo gym/fitness maträtt ?
Proteinpannkakor!

pancakes

Sen du kom till LA har iaf jag fått en bild av att du festat mycket mer. När du bodde i Sverige verkar du tycka att alkohol bara var ohälsosamt osv. Att du endast ”gick ut” nån gång i månaden. Stämmer det att din syn på alkohol hat förändrats sen du flyttat till LA?
Hemma i Sverige gick jag snarare ut en gång per år. Haha! Det intresserade mig inte alls. Alkohol är ohälsosamt och det står jag fast vid, men bara för att man går ut betyder inte det att man måste dricka massa alkohol : ) Jag har absolut gått ut mycket mer i LA än vad jag gjorde i Sverige. Men mest för att lära känna nya människor, för att dansa och för att ha kul. Och vi har åkt till Vegas för att det varit gratis osv. Men alkoholen behöver inte vara en stor del utav det. Sen har jag druckit alkohol sedan jag kom hit, det tänker jag inte ljuga om. Lagom är bäst och jag står som sagt fortfarande fast vid att det är ohälsosamt och jag dricker hellre en cola zero än en drink. : )

You might also like

Paulina Danielsson - Glow! Caroline Roxy - Autumn vibes Caroline Roxy - New campaign shoot Sponsored - Dagens mest populära kampanjer Sponsored - Like a Halloween Quueen Elin Hagberg - Hemdesigners
  • Nabba

    Hej Keela ! Jag undrar om du någonsin skulle åka tillbaka till Sverige bara för att din kropp inte är van vid ”klimatet/livet” i USA ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *